پروژه درس اصول بازاریابی برای محصول لپ تاپ (قابل استفاده به عنوان پروژه پایانی)

 

هدف از انجام این پروژه طی کردن قدم هایی است که به صورت تئوری در درس بازاریابی آموخته ایم. به این منظور محصول لپ تاپ را انتخاب کرده ایم و فرض ما این است که شرکت ما ، رائیکا ، به عنوان نماینگی رسمی و انحصاری DELL در ایران فعالیت می کند. از آنجایی که این شرکت مجازی است (هنوز تاسیس نشده است!) ، هنگام بررسی و تحلیل شرکت از توضیح درباره تاریخچه شرکت رائیکا خودداری می کنیم و تنها به بیان اهداف شرکت اعم از کوتاه مدت، بلند مدت و آرمانی می پردازیم.

 

اولین قدم در انجام این پروژه مطالعه بازار بوده که بیشتر به صورت تحقیق میدانی و اینترنتی انجام گرفته است. نمونه ای از پرسشنامه ای که از آن بهره گرفته ایم ، به صورت پیوست در انتهای پروژه آمده است. هدف ما این بود که جامعه ی مورد بررسی کاملا تصادفی باشد که البته با توجه به اینکه دسترسی ما به افراد مختلف زیاد نبوده و مردم معمولا تمایلی به پر کردن پرسش نامه های مربوط به پروژه های دانشجویی از خود نشان نمی دهند عملا بیشتر جامعه ی نمونه را قشر دانشجو تشکیل می دهند. در کل حدود 250 پرسش نامه پر شده و نتایج آماری موجود در پروژه همگی بر اساس این داده های جمع آوری شده، می باشد. در واقع این اندازه ی نمونه با در نظر داشتن سطح اطمینان 95% و فاصله ی اطمینان 6 انتخاب شده است.

 

در ادامه پروژه با توجه به اطلاعات کسب شده به تحلیل رفتار مصرف کنندگان ، بخش بندی بازار و تحلیل بخش های مختلف بازار ، تعیین بازار هدف و همچنین برآورد حجم بازار پرداخته ایم. سپس با شناسایی رقبای اصلی و تعیین رهبر بازار و بررسی جایگاه برند DELL و امتیازات شرکت در برابر رقبا استراتژی های بازاریابی شرکت را مشخص نموده و در انتها نیز با بررسی 4p آمیخته بازاریابی شرکت را تعیین کرده ایم.

این محصول در قالب word و در 99 صفحه تهیه شده است.

 

فهرست این محصول در زیر قابل مشاهده است.

 

فهرست مطالب

مقدمه

بررسی و تحلیل وضعیت شرکت

بیانیه ماموریت

اهداف آرمانی

اهداف بلند مدت و کوتاه مدت

چارت سازمانی

جایگاه بخش بازاریابی در سازمان

ارتباط واحد بازاریابی با سایر واحدها

بررسی وتحلیل مصرف کنندگان

عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده

عوامل فرهنگی

عوامل اجتماعی

عوامل شخصی

عوامل روانی

بررسی رفتار، علایق و فعالیت های مصرف کنندگان

موارد استفاده از محصول

گروه های پر مصرف

تفاوت آماره های جمعیت شناختی و سبک زندگی مصرف کنندگان پرمصرف و عادی

نرخ خرید، وفاداری به برند و عادات خرید

بررسی و تحلیل وضعیت رقابت

زیگورات

بررسی تاریخچه ی بازاریابی شرکت

شهرهاى داراى نمایندگى

گواهی نامه های شرکت زیگورات

خدمات

بخش گارانتی

لیست قیمت های شرکت

امرتات

شهرهای دارای نمایندگی

لیست قیمت ها

اریس

خدمات

شرایط گارانتی

شرایط ضمانتنامه

شهرهای دارای نمایندگی

لیست قیمت ها

ایران رهجو

شرکت دلیران

خدمات

شرایط گارانتی

شهرهای دارای نمایندگی

لیست قیمت ها

مقایسه ی رقبا 

بخش بندی، بازار هدف و جایگاه شرکت

بخشبندی بازار بر حسب مناطق جغرافیایی

بخشبندی بازار بر مبنای ترکیب جمعیت

بخش بندی بازار بر مبنای رفتار

نموار نقشه ادراکی بازار

فرصت های موجود برای ورود به بازار

برآورد حجم بازار و تقاضا در بخش های بازار

برنامه بازاریابی

محصول

تعریف محصول و خدمت

سطوح محصول

سطح کیفیت

ویژگی ها و طرح محصول

نام و نشان تجاری

سرمایه گذاری برای توسعه نام تجاری

جایگاه برند DELL در ذهن افراد

نام و نشان تجاری شرکت

میزان آگاهی افراد از محصولات شرکت رائیکا در مقایسه با رقبا

بسته بندی

محصول جانبی

طبقه بندی محصولات

آمیخته محصول و خط محصول

جایگاه محصول در منحنی عمر محصول

استراتژی های توسعه محصول جدید

توزیع

استراتژی توزیع

بررسی اعضای شبکه و سیستم بازاریابی

جانمایی توزیع

قیمت گذاری

تعریف قیمت‌گذاری‌

اهداف قیمت گذاری

عوامل‌ موثر بر قیمت‌گذاری‌

تعیین قیمت در بازارهای مختلف

رویکردهای قیمت گذاری

قیمت گذاری شرکت رائیکا

نظارت بر قیمت ها

روند 5 سال گذشته قیمت محصول و دلایل صعود و نزول قیمت

تقسیم بندی مشتریان بر اساس سطوح قیمت

برنامه ریزی استراتژیک

استراتژی بازاریابی و تعیین استراتژی مربوطه

بررسی قوانین بازاریابی وتعیین استراتژی مربوطه

تبلیغ و ترویج

عناصر ارتباطی در بازاریابی

استراتژی تبلیغ و ترویج

بررسی تدوین و تحلیل برنامه ریزی تبلیغات

هدف یا مأموریت تبلیغ  Mission

پیام تبلیغ   Message 

تکنیک های ساخت پیام

تکنیک اجرایی تبلیغ

انتخاب رسانه ی مورد نظر

انتخاب رسانه Media 

بودجه بندی Money 

ارزیابی و سنجش اثر بخشی  Measurement 

طرح های پیشبرد فروش

پیوست

پرسش نامه

 


دریافت فایل

دانلود پاورپوینت درس دهم سلامت وبهداشت پایه دوازدهم (بهداشت روان)

دانلود پاورپوینت درس نهم سلامت وبهداشت پایه دوازدهم (بهداشت ازدواج و باروری)

دانلود پاورپوینت درس هشتم سلامت وبهداشت پایه دوازدهم (بهداشت فردی)

دانلود پاورپوینت درس هفتم سلامت وبهداشت پایه دوازدهم (بیماری های واگیر)

دانلود پاورپوینت درس ششم سلامت وبهداشت پایه دوازدهم (بیماری های غیر واگیر)

دانلود پاورپوینت درس پنجم سلامت وبهداشت پایه دوازدهم (بهداشت و ایمنی مواد غذایی)

دانلود پاورپوینت درس چهارم سلامت وبهداشت پایه دوازدهم (کنترل وزن و تناسب اندام)

شرکت ,محصول ,های ,بازار ,قیمت ,بازاریابی ,و تحلیل ,مصرف کنندگان ,قیمت گذاری ,قیمت ها ,لیست قیمت ,شهرهای دارای نمایندگی ,خدمات شرایط گارانتی ,عنوان پروژه پایانی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید و فروش ارز دانلود آهنگ ronastarhmy الان بخر تحویل بگیر آشپزخونه روستای شهرو 108607318 shyadaki lagharejazab بهترین سایت